Informacje na temat podpisu elektronicznego, które powinieneś/-aś znać
Podpis elektroniczny to jedno ze współczesnych rozwiązań, które pomaga przedsiębiorcom bądź osobom indywidualnym w załatwieniu wielu spraw. Są one związane na przykład z kontaktowaniem się tych osób z urzędami. A jak wiemy, załatwienie jakiejkolwiek sprawy urzędowej sprawia dzisiaj wiele problemów. Długie kolejki, spowolniona praca urzędów to tylko jedne z nielicznych aspektów, które na to wpływają. Czym dokładnie jest podpis elektroniczny? Co powinno wiedzieć się o tym narzędziu? Sprawdź poniższe informacje.
Jaka jest definicja podpisu elektronicznego?
Podpis elektroniczny to narzędzie, które za pomocą środków technicznych, organizacyjnych i prawnych jest w stanie zapewnić prawdziwość oraz skutki prawne dokumentacji przesyłanej drogą elektroniczną. A zatem osoba, która posiada taki podpis elektroniczny, może bez problemu podpisać wszelkiego rodzaju dokumenty bez wychodzenia z domu. Obecnie podpis elektroniczny jest z powodzeniem wykorzystywany przez część osób fizycznych oraz przedsiębiorców. Należy tutaj również wskazać, że podpis elektroniczny identyfikowany jest z podpisem własnoręcznym. Co więcej, ma on taką samą moc prawną.
Podpis elektroniczny – jakie są zalety z jego korzystania?
Podpis elektroniczny to jedno z nowoczesnych rozwiązań wspierających niektóre działania zarówno osoby fizycznej, jak i przedsiębiorców. Korzystając z niego każda osoba, może liczyć przede wszystkim na zaoszczędzenie swojego czasu. A to dlatego, że za pomocą podpisu elektronicznego można podpisać dokumentację elektroniczną bez wychodzenia z domu lub biura. Jest to oczywiście również duże ułatwienie kontaktów danej osoby z różnymi urzędami czy też firmami. Na dodatek podpis ten jest łatwy w użyciu. Jest on wiarygodny i bezpieczny. Co sprawia, że jest go ciężko podrobić w porównaniu do podpisu odręcznego. A zatem krótko reasumując, podpis elektroniczny ułatwia wiele czynności. Oczywiście korzysta z tego nie tylko przedsiębiorca, ale również osoba fizyczna. Dzięki niemu można uniknąć problematycznych wizyt w urzędach czy też wysyłania wszelkiej dokumentacji przez pocztę.
Do czego przydaje się podpis elektroniczny?
Za pomocą podpisu elektronicznego można podpisywać dokumenty drogą elektroniczną. Co oczywiście sprawia, że nie trzeba odwiedzać urzędów lub firmy w celu załatwienia sprawy ze złożeniem bądź podpisaniem jakiejś dokumentacji. Podpis elektroniczny umożliwia składanie e-deklaracji ZUS, deklaracji podatkowych, podpisywanie umów pomiędzy firmami czy też składanie ofert na przetargach. Oczywiście takich sytuacji, w których przydaje się podpis elektroniczny, jest o wiele więcej. To tylko niektóre z nich.
Chcesz zacząć korzystać z podpisu elektronicznego? – skorzystaj z naszej oferty
Tak jak zostało już wielokrotnie wspomniane, podpis elektroniczny to narzędzie, z którego warto korzystać. Usprawnia on pracę przedsiębiorców oraz osób fizycznych. Jeśli zdecydowałeś się na skorzystanie z podpisu elektronicznego, to zapoznaj się z naszą ofertą. Swoim klientom zapewniamy odpowiedni sprzęt oraz infrastrukturę informatyczną. Posiadamy ponad 20-letnie doświadczenie w digitalizacji dokumentów oraz innych procesów, które wdrażamy dla przedsiębiorstw i instytucji.