Temu otwiera drzwi dla mebli produkowanych w Polsce. Producent znalazł nowy rynek zbytu

Temu otwiera drzwi dla mebli produkowanych w Polsce. Producent znalazł nowy rynek zbytu

Furnica produkuje swoje meble w polskim miasteczku Nowina, ale sprzedaje je na cały świat. Firma w 2024 roku znalazła się w trudnej sytuacji. Rosnące koszty transportu sprawiły, że sprzedaż m.in. do USA stała się nieopłacalna, a poszukiwanie nowych klientów i rynków stało się priorytetem. W tym procesie marce pomogło Temu.

Aby zrekompensować straty i zmniejszyć zależność od jednego rynku, Furnica zaczęła badać nowe kanały sprzedaży. Z tego powodu firma rozpoczęła sprzedaż na Temu, dołączając do rosnącej grupy europejskich producentów, którzy korzystają już z tej platformy e-commerce w celu rozwoju swoich kanałów sprzedaży.

– Uważamy, że dołączenie do Temu było bardzo dobrą decyzją – powiedział Kamil Siedzielnik, prezes Furnica Group. Platforma zyskała dużą popularność w krótkim czasie, pozwalając nam dotrzeć do nowych klientów, których nie bylibyśmy w stanie pozyskać innymi kanałami sprzedaży – dodaje.

Kamil Siedzielnik, prezes Furnica Group.

Temu, które rozpoczęło działalność w Europie dwa lata temu, obsłużyło już ponad 100 milionów użytkowników na całym kontynencie – wynika z najnowszego Raportu Transparentności marki. Co więcej, badanie Ipsos zlecone przez Temu pokazuje, że prawie 80% użytkowników platformy z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii widzi w platformie bardzo dużą wartość.

Pierwsze zamówienia wysłane z Polski

Furnica działa w miasteczku Nowina w województwie warmińsko-mazurskim i produkuje do 25 000 sztuk mebli miesięcznie. Dzięki prostej, solidnej konstrukcji i niezawodności jej produkty cieszą się uznaniem wśród klientów z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji czy kilku innych europejskich krajów, którzy poszukują zarówno jakości, jak i dobrej ceny. W czasie, gdy wielu konsumentów ogranicza wydatki, Furnica widzi w platformie Temu skuteczną drogę dotarcia do kupujących.

Po rozpoczęciu sprzedaży na Temu w marcu, zamówienia do firmy zaczęły spływać szybko. Choć zespół przyznaje, że trzy miesiące to jeszcze za krótki czas na pełną ocenę nowego kanału sprzedaży, już zauważa pozytywną dynamikę, a liczba zamówień rośnie.

Furnica od dawna stawia na sprzedaż bezpośrednią do klienta, omijając pośredników. To strategia, która dobrze wpisuje się w model łańcucha dostaw Temu. Firma z Nowina podkreśla, że w przeciwieństwie do innych marketplace’ów, gdzie wysokie prowizje obniżają marżę, Temu pozwala ograniczyć koszty operacyjne i oferować klientom bardziej konkurencyjne ceny.

– To sytuacja win-win – klienci korzystają z lepszych ofert, a my możemy utrzymać zdrowe marże – powiedział Jack Siewiaryn, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Furnica Group.

Jack Siewiaryn, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Furnica Group.

Poza rentownością, dla firmy kluczowa jest również płynność finansowa. Furnica podkreśla, że Temu wypłaca należności w ciągu jednego do dwóch tygodni od dostawy. To szybciej i bardziej przewidywalnie niż u wielu konkurencyjnych platform e-commerce. System Temu, według Furniki, zapewnia większą niezawodność.

Kolejne kroki? Podbój niemieckiego rynku

Furnica, która rozpoczęła działalność około dziesięciu lat temu od sprzedaży akcesoriów meblowych, dziś oferuje szeroki asortyment produktów – w tym biurka, krzesła i szafki – w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji i kilku innych krajach europejskich.

Jej kolejnym krokiem jest rozwinięcie sklepu na Temu w Niemczech, a następnie wykorzystanie infrastruktury platformy, aby dotrzeć do jeszcze szerszego grona konsumentów w całej Europie. Firma spodziewa się zwiększenia zatrudnienia w związku z rosnącą sprzedażą.

– Spodziewamy się stałego wzrostu liczby zamówień z Temu. Rozszerzamy nasz zespół, aby sprostać rosnącemu popytowi – podsumował Siewiaryn.