Jak wygląda proces produkcji katalogu reklamowego?
Katalog reklamowy jest ważnym elementem promocji marki. Umożliwia on klientowi zapoznanie się z ofertą firmy i jest bardzo skuteczną formą przekazu, dlatego wielu przedsiębiorców wciąż korzysta z tego typu reklamy. Jak jednak mieć pewność, że zamówiony katalog spełni swoje zadanie?
Kiedy warto przygotować firmowy katalog?
Katalogi wykorzystywane są przede wszystkim w handlu i branży produkcyjnej. Można je wręczać potencjalnym klientom podczas targów, na eventach branżowych albo w ramach akcji promocyjnej, to także niezbędny element budowania marki w siedzibie firmy. Katalog ma dostarczać ważnych informacji odnośnie działalności przedsiębiorstwa, ale istotna jest również strona estetyczna, dlatego przygotowanie projektu katalogu warto zlecić specjalistom, korzystając na przykład z oferty artlime.com.pl
Projektowanie katalogu
Katalog pełni jednocześnie funkcję reklamową i informacyjną, przez co wymaga odpowiedniego projektu – liczy się atrakcyjny design oraz wysoka jakość druku, do tego trzeba zadbać o warstwę merytoryczną, zgodną z tym, co w swoim zleceniu przekazał klient. Przez cały proces produkcji klient ma wgląd w kolejne wersje katalogu, co daje mu możliwość wprowadzenia poprawek.
Szata graficzna katalogu to pierwsza rzecz, która przykuwa uwagę. Grafika oraz dobór zdjęć muszą pasować do profilu danej firmy, tak by powstał spójny przekaz dostosowany do oczekiwań klientów. Jeśli firma ma swoje logo, warto kolorystykę oraz styl graficzny dobierać właśnie pod tym kątem. Zdjęcia do katalogu muszą być wysokiej rozdzielczości, profesjonalnie wykonane i wykadrowane tak, żeby wyeksponować promowane towary albo usługi.
Tekst w firmowym katalogu jest ważny, choć zazwyczaj na drugim planie, jako uzupełnienie dla warstwy graficznej. Ważne jest, aby znaleźć właściwy balans pomiędzy tekstem a publikowanymi zdjęciami, w przeciwnym razie katalog wyda się klientom zbyt nudny albo przeciwnie, nie dostarczy im żadnych konkretnych informacji. Język, jakiego używa się w katalogach, musi być dopasowany do specyfiki branży, liczą się także chwytliwe slogany reklamowe, dzięki którym lepiej zapamiętuje się promowaną markę.