Fake newsy w branży medycznej – jak nie zostać ich twórcą?
Każdy od czasu do czasu korzysta z porad dr Google. Nie powinno więc dziwić, że content marketing w branży medycznej jest świetnym sposobem na budowanie ruchu w witrynie oraz społeczności. Zlecenie copywriterowi tworzenia treści medycznych jest dobrym pomysłem pod jednym warunkiem: jest to osoba, która potrafi ocenić rzetelność danych. W innym przypadku Ty lub Twoja firma możecie dołożyć swoją cegiełkę do tworzenia mitologii i fake newsów medycznych. Chyba nie trzeba mówić, że nie wpływa to najlepiej na jej wizerunek i wiarygodność?
Zleć weryfikację merytoryczną tekstu
Jednym ze sposobów na uniknięcie tworzenia nierzetelnych treści jest zadbanie o ich weryfikację. Współpraca z doświadczonymi dietetykami, lekarzami czy fizjoterapeutami przyczyni się wzrostu wartości merytorycznej artykułu i pozwoli uniknąć poważnych błędów. Niesie jednak pewne ryzyko – tekst po poprawkach specjalisty może zostać naszpikowany tzw. medomową.
Terminologia medyczna jest precyzyjna, ale jednocześnie niezrozumiała dla większości z nas. Natomiast próba uproszczenia tego języka przez copywritera może prowadzić do ponownych nieścisłości. W terminologii medycznej coś, co wydawało się synonimem, może oznaczać totalnie coś innego. Jak wybrnąć z tej sytuacji i pogodzić oba te interesy?
Skorzystaj z usług copywritera medycznego
Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług osoby, która ma wykształcenie w zakresie nauk medycznych i do tego zajmuje się copywritingiem. Taki specjalista doskonale czuje potrzebę stosowania poprawnych terminów medycznych, a jednocześnie wie, jak istotne jest tworzenie tekstów zrozumiałych dla użytkowników oraz zoptymalizowanych pod wyszukiwarki.
Sprawdzony copywriter medyczny tak naprawdę zaoszczędzi sporo Twojego czasu – korzystasz z usług jednej osoby, zamiast prowadzić wielowątkowe konwersacje z piszącym treści oraz ekspertem odpowiedzialnym za weryfikację.
Warto zapytać, z jakich źródeł korzysta copywriter podczas tworzenia tekstu. Ten z górnej półki bez problemu wykaże bibliografię, która nie będzie zbiorem linków do (często niezweryfikowanych) tekstów konkurencji. Sprawdź również portfolio, choć pamiętaj przy tym, że dobry copywriter dopasuje styl i język pisanych treści do Twojej grupy odbiorców.