Jakie oprogramowanie dla serwisu wybrać?

praca

Serious programmer sitting at his workplace using computers in his work he developing new software at office with his colleagues in the background

Bez względu na wielkość firmy oraz typ prowadzonej działalności, aplikacja do zarządzania pracą zawsze będzie przydatnym narzędziem. Pozostaje tylko pytanie, jakie konkretnie oprogramowanie dla serwisu należy wybrać, bo aplikacje różnią się między sobą i nietrafiona inwestycja może tylko jeszcze bardziej skomplikować wykonywanie obowiązków.

Czego dokładnie potrzebuje firma?

Usługi mają różny charakter i to właśnie powinna uwzględniać dobra aplikacja dla serwisu. Program musi wspomagać zarządzenie, trzeba więc zwrócić uwagę na dostępne w aplikacji funkcje – nie chodzi tylko o to, by było ich dużo, bo ważniejsze jest właśnie dostosowanie programu do specyfiki branży oraz potrzeb danej firmy, na przykład w zakresie kontroli zleceń albo sprawniejszej obsługi magazynu. Aplikacja powinna być przejrzysta oraz intuicyjna w obsłudze, w przeciwnym razie nie usprawni ona pracy, tylko zwiększy ilość błędów i opóźnień w realizacji zadań.

Oprogramowanie dla serwisu jest dość istotnym wydatkiem w budżecie firmy, nie ma więc sensu przepłacać za rozbudowany system z licznymi funkcjami, jeśli wykorzysta się tylko ułamek jego możliwości. Z drugiej strony, warto wziąć pod uwagę potencjalny rozwój firmy – jeśli liczba zamówień rośnie, a w planach jest ekspansja działalności, bardziej opłaca się zakup droższego, kompleksowego programu niż późniejsze przejście na zupełnie nowy system.

Czy aplikacja jest aktualizowana?

Oprogramowanie dla serwisu ma służyć przez wiele lat, ale w tym czasie technologie wciąż będą się zmieniać i rozwijać. Korzystając z oferty facilitime.pl można mieć pewność, że program zawsze będzie korzystać z nowoczesnych rozwiązań, a użytkownicy otrzymają dostęp do niezbędnych aktualizacji i nowych funkcji. To ważne, bo jeśli dostawca oprogramowania nie aktualizuje swojej aplikacji, to w krótkim czasie okaże się ona przestarzała i nie zapewni pełnego bezpieczeństwa dla firmowych danych. Dobry dostawca zapewnia też swoim klientom stały serwis, jeśli więc podczas pracy pojawią się jakieś problemy, można liczyć na szybkie ich usunięcie.

Wygodną opcją dla klienta jest skorzystanie z darmowej wersji oprogramowania dla serwisu – okres testowy trwa na przykład dwa tygodnie i w tym czasie klient może zapoznać się z aplikacją i sprawdzić, czy jest ona rzeczywiście w pełni funkcjonalna.