Pozycjonowanie sklepu PrestaShop na miarę firmowego budżetu

pozycjonowanie sklepu

Działania SEO są na ogół jednymi z tych wydatków w firmie, na które przeznacza się duży budżet. Trzeba je cały czas prowadzić, by nie spaść w rankingu Google z pozycji, jaką wypracowywało się nieraz przez długie sezony. Czy jednak to oznacza, że sklep PrestaShop musi faktycznie pochłaniać mnóstwo środków z firmowego budżetu, by klienci chętniej kupowali w nim niż u konkurencji. Wszystko zależy od tego, jaką się wdroży strategię promocji w Google.

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop na miarę firmowego budżetu

Działania SEO są na ogół jednymi z tych wydatków w firmie, na które przeznacza się duży budżet. Trzeba je cały czas prowadzić, by nie spaść w rankingu Google z pozycji, jaką wypracowywało się nieraz przez długie sezony. Czy jednak to oznacza, że sklep PrestaShop musi faktycznie pochłaniać mnóstwo środków z firmowego budżetu, by klienci chętniej kupowali w nim niż u konkurencji. Wszystko zależy od tego, jaką się wdroży strategię promocji w Google.

Pozycjonowanie PrestaShop – od czego zależą koszty?

Mówisz pozycjonowanie myślisz frazy kluczowe. Najczęściej to właśnie od liczby słów kluczowych, pod jakie firma się pozycjonuje zależy, ile będzie musiała przeznaczyć na działania SEO. Jednak są frazy mniej i bardziej wymagające finansowo, a jeśli weźmie się pod uwagę wiele takich, które nie należą do zbyt popularnych, można pozycjonować się pod setki fraz i nie ponosić przy tym horrendalnych kosztów.

Inną kwestią jest pozycjonowanie sklepu PrestaShop „z głową”, czyli w taki sposób, by możliwie jak najmniejszym nakładem swojego czasu udało się jak najszybciej wspiąć dość wysoko w rankingu wyszukiwarki. Za know how w SEO też się płaci i czasami naprawdę warto ponieść taki wydatek niż później stracić i „w oczach” Google i w oczach potencjalnych klientów.

Koszty związane z pozycjonowaniem e-commerce są także uzależnione od zakresu działań SEO, jakie prowadzi się na stronie sklepu i poza nią. Jeżeli sklep oferuje więcej niż 20 produktów, warto zastanowić się nad skorzystaniem z pomocy doświadczonych ekspertów w tej dziedzinie. Struktura e-commerce zaczyna się bowiem komplikować wraz ze zwiększającą się liczbą towarów.

Jak dopasować SEO pod e-commerce pod względem budżetu?

Firmowy budżet nie jest z gumy, a szczególnie na samym początku warto zachować pewnego rodzaju wstrzemięźliwość finansową, nie wiedząc, czy w ogóle interes wypali. Jednak nie można obejść się bez pozycjonowania, bo bez niego e-commerce jest w zasadzie już na starcie spisany na straty. Koszty pozycjonowania mogą być naprawdę wysokie, ale jeśli zaplanuje się takie działania, można ustalić swoje priorytety na dany cykl rozliczeniowy.

Poza tym są dostępne efektywne pakiety SEO, dzięki którym od razu wiadomo, jak dużo środków trzeba przeznaczyć, by móc wybić się w wynikach w Google na tle konkurencji. Już za mniej niż tysiąc złotych można podjąć skuteczne działania promocyjne w tej wyszukiwarce.

Warto więc się zorientować, czy bardziej opłaci się wydać mniej i pozycjonować się na parę fraz, czy dołożyć nieco więcej i uzyskać dodatkowe wsparcie w takim zakresie, jak optymalizacja strony i copywriting. Pozycjonowanie jest o tyle skuteczne, o ile treści, które znajdą się na stronie e-commerce będą zachęcać do złożenia zamówienia na określony produkt.

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop PrestaGuru

https://prestaguru.pl/sklep/16-pozycjonowanie