Dlaczego warto korzystać z Facebook Ads i jak zacząć?

Facebook Ads

Facebook jest obecnie jednym z najczęściej używanych mediów społecznościowych. Miliony użytkowników na całym świecie sprawiają, że portal ten stał się idealnym miejscem do promowania różnego rodzaju produktów i usług. Jak zatem wyróżnić się na tle innych sprzedawców i usługodawców? Jak efektywnie dotrzeć do swojej grupy docelowej? Warto w takim przypadku wziąć pod uwagę rozpoczęcie współpracy z profesjonalną agencją reklamową, którą specjalizuje się w promocji na portalu Facebook.

Dlaczego agencja, a nie samodzielne promowanie?

Wbrew powszechnemu przekonaniu, efektywna obsługa Facebook Ads nie jest tak prosta, jak mogłoby się to wydawać. Aby reklama rzeczywiście była skuteczna, narzędzie to musi zostać odpowiednio skonfigurowane. Dzięki temu spełnia ono swoją rolę i przyczynia się do faktycznego rozwoju biznesu. 

Weryfikacja potrzeb klienta

Współpraca z agencją rozpoczyna się od rozmowy z klientem i weryfikacji jego potrzeb. Dzięki temu pracownicy agencji wiedzą w jakim kierunku podążać, aby reklama była skuteczna i kompatybilna z oczekiwaniami klienta. 

Optymalizacja profilu

Agencja FB Ads rozpoczyna pracę od analizy ustawień konta reklamowego. Szczególnie istotna jest tutaj konfiguracja narzędzia Facebook Piksela. Jest to niezbędne do dalszej pracy nad kampanią reklamową. Pracownicy agencji badają także wcześniejsze działania na tym polu, jeżeli takie były podejmowane. 

Plan kampanii reklamowej

Przede wszystkim agencja ustala, jakiego efektu oczekuje klient. Narzędzie Facebook Ads oferuje duże możliwości działania, o ile klient wie, co jest mu potrzebne. Możliwe jest, np. zwiększenie ruchu ja stronie, zasięgu, czy reakcji na konkretne wydarzenia. Określenie celu kampanii jest także istotne z punktu widzenia rozsądnego wykorzystania budżetu reklamowego. Sama kampanią musi mieć określony budżet, sposób naliczania opłat oraz przede wszystkim  datę jej rozpoczęcia. Agencja reklamowa zadba także o przekaz tekstowy i graficzny kampanii tak, aby spotkała się ona z pozytywną reakcją odbiorców. 

Bieżąca obsługa konta

Agencja reklamowa na bieżąco monitoruje wyniki wdrożonej kampanii reklamowej, a także koryguje jej poszczególne elementy w razie potrzeby. Klient otrzymuje także raporty miesięczne oraz raport zbiorczy na zakończenie współpracy. Dzięki temu dostaje on dokładną informację zwrotną, która może okazać się pomocna przy tworzeniu kolejnej akcji promocyjnej. Raport pozwoli bowiem wychwycić, co szczególnie spodobało się odbiorcom i na czym warto bazować w przyszłości.