Aplikacje do digital signage. Jakie są możliwości?

digital signage

Otaczającą nas przestrzeń coraz bardziej zaczyna wypełniać nowoczesna technologia. Na ulicach, w centrach handlowych czy w urzędach, pojawiają się cyfrowe wyświetlacze, emitujące przeróżne treści. Za postęp ten odpowiada między innymi intensywny rozwój systemów digital signage i wykorzystywane w nich aplikacje. Co dzięki nim możemy zrobić?

Co to jest digital signage

Każdy z nas widział na pewno w miejscach publicznych wyświetlacze, które emitowały informacje, reklamy, czy rozrywkę. Można je zauważyć zarówno na ulicach, jak i wewnątrz budynków: galerii handlowych, restauracji, na dworcach czy w instytucjach użytku publicznego. Najczęściej przekazują one konkretne informacje tym osobom, które akurat znajdują się w danym miejscu, o danej porze dnia.

Jest to właśnie system digital signage, czy zespół powiązanych ze sobą urządzeń, które odpowiadają za prezentowanie treści na cyfrowych wyświetlaczach. Emitowane treści są zarządzane centralnie, z miejsca w którym dochodzi do ich przygotowania. Jest to więc systemem, w którym aplikacje digital signage umożliwiają prezentowanie dynamicznych treści multimedialnych na cyfrowych wyświetlaczach.

Gdzie wykorzystuje się digital signage?

Miejsca, w których możemy wykorzystać digital signage są praktycznie nieograniczone. Sprawdzą się one wszędzie tam, gdzie nadawca chce przekazać konkretne informacje, konkretnej grupie odbiorców, w określonym miejscu i czasie: klientom w sklepie, osobom centrum handlowym, pasażerom na lotnisku, pacjentom w szpitalu, petentom w urzędzie czy pracownikom własnej firmy.

Jednakże, aby system mógł działać w zaplanowany sposób i przekazywać interesujące nas informacje, musimy wyposażyć go w odpowiednie aplikacje digital signage, które poradzą sobie z tym zadaniem. Innej aplikacji będziemy potrzebować w restauracji a jeszcze innej w urzędzie czy sklepie. Jakie więc aplikacje są najpopularniejsze?

Popularne aplikacje digital signage

Aplikacje digital signage należy dobrać do rodzaju treści, jakie chcemy emitować. Pamiętajmy, że służą one do zarządzania emisją oraz odpowiadają za możliwości graficznej prezentacji tego, co chcemy przekazać odbiorcom. To dzięki nim będziemy zarządzać całym kontentem – zmieniać go, programować emisję i wprowadzać treści, które zobaczą odbiorcy. Aplikacje mogą więc obsługiwać:

  • restauracje – mogą emitować ceny dań, umożliwić szybkie wprowadzenie informacji o promocjach na posiłki, uaktualniać kartę, czy prezentować apetyczne potrawy, aby przyciągnąć uwagę klientów,
  • małe wyświetlacze na półkach w sklepie – pozwalają opisać produkt i podają jego cenę;
  • pracę firm – na ekranach znajdujących się na terenie firmy, mogą wyświetlać się aktualne dane sprzedażowe, kursy walut, dane na temat rezerwacji pomieszczeń, sal konferencyjnych czy samochodów służbowych,
  • infokioski ulokowane na ulicy lub w jakimś obiekcie – aplikacja posłuży tu do wyświetlenia planu danego miejsca czy przekaże informacje w którym kierunku należy udać się, aby załatwić jakąś sprawę,
  • reklamy w centrach handlowych – aplikacje digital signage pozwolą skutecznie transmitować reklamy, promujące markę, produkt czy podawać informacje o promocjach,
  • w firmach – można je wykorzystać do obsługi spotkań – zaplanować je i wyświetlić na ekranie przy sali konferencyjnej; aplikacje mogą też umożliwić streaming z kamer na wyświetlacze digital signage, przekazując na przykład bieżącą relację z jakiegoś eventu lub spotkania biznesowego.

Aplikacje digital signage są więc potrzebne do tego, aby system ten mógł sprawnie działać i pełnić swoją rolę. Należy jednak dobierać je pod kątem potrzeb, wynikających z charakteru prowadzonej przez nas działalności. O przykładach konkretnych aplikacji digital signage możesz przeczytać tutaj: https://easyscreen.tv/pl/aplikacje-digital-signage/.