Przedsiębiorco, informuj o stosowaniu środków czystości
Świat z COVID-19 mocno się zmienił. Przedsiębiorcy, których firmy opierają się na kontakcie z klientem muszą dostosować się do całkowicie nowych reguł. Klienci mają swoje oczekiwania co do funkcjonowania firm w obecnych czasach. Wydaje się też, że część nowo przyjętych reguł zostanie z nami znacznie dłużej.
Przede wszystkim klientom należy zapewnić poczucie bezpieczeństwa. Chodzi oczywiście o bezpieczeństwo związane z ryzykiem zarażenia się. Firmy muszą dołożyć wszelkich starań, żeby ich klienci przebywali w czystym, zdezynfekowanym środowisku i żeby obsługa klienta przestrzegała zasad związanych z pandemią.
Oprócz samego faktu stosowania się do obowiązujących obostrzeń, niezwykle istotne jest także informowanie o tym swoich klientów. Często firmy popełniają prosty błąd – dbają o czystość, dezynfekcję, przestrzeganie wszystkich zasad, ale nie przekazują takiej informacji klientowi. Ten z kolei nie dostając takiego komunikatu może założyć, że dana firma nie przestrzega obowiązujących standardów bezpieczeństwa.
Warto zadbać o kwestię prawidłowego informowania, tym bardziej, że zwracanie uwagi na czystość, sterylność i dezynfekcję może zostać z nami nawet po tym jak poradzimy sobie z obecną pandemią. Przede wszystkim zadbajmy o podstawowe komunikaty – oznaczanie zdezynfekowanych stolików, oznaczenie miejsca do dezynfekcji rąk, informacja o ozonowanym pomieszczeniu itp. U fryzjera pojemnik do dezynfekcji nożyczek może stać na widoku, żeby klient sam widział jak fryzjer dezynfekuje swój sprzęt. Jest wiele prostych sposobów na to, żeby przekazać klientowi jasny komunikat – tutaj przestrzegamy wszystkich zasad, u nas możesz czuć się bezpiecznie.
Firma może także poinformować klienta o tym, że stosuje profesjonalne środki czystości danej marki. Część producentów tego typu środków dostarcza teraz certyfikaty potwierdzające stosowanie ich preparatów przed dane przedsiębiorstwo. Taki certyfikat również daje klientom jasny komunikat.
Treść artykułu opracowana przy współpracy z Klaro Krystian Braun.