5 pomysłów na personalizowane gadżety i dodatki dla branży HoReCa
Personalizacja w branży gastronomiczno-hotelowej jest koniecznością. Budowanie przewagi konkurencyjnej wymaga czytelnej identyfikacji własnych usług i produktów. Można to zrobić poprzez reprodukcję logo, hasła firmowego czy znaku graficznego, który należy do identyfikacji wizualnej. Przedstawiamy pięć prostych pomysłów na personalizację drukiem, które pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do klienta z subtelnym przekazem reklamowym.
Sitodruk i druk cyfrowy to dwie technologie, które można z powodzeniem wykorzystać do szybkiej, atrakcyjnej wizualnie i cenowo personalizacji gadżetów firmowych oraz dodatków dla branży HoReCa.
Możliwości personalizacji przy użyciu druku cyfrowego i sitodruku
Na jakich podłożach można wykonać wydruki, wyjaśnia specjalista reprezentujący producenta farb drukarskich FUJIFILM Sericol: – Nowoczesne farby i techniki drukarskie umożliwiają przenoszenie grafiki i napisów na dowolne podłoża sztywne i elastyczne: na papier, folię, szkło, metale oraz tworzywa sztuczne i tekstylia. Dzięki temu personalizacja drukiem ma nieograniczony potencjał kreatywny. Warty podkreślenia jest też fakt, że wydruki wykonywane przy użyciu farb polimeryzowanych światłem LED i UV są trwałe i odporne na warunki atmosferyczne.
Personalizowane przedmioty zapadają w pamięć klientom, budują skutecznie rozpoznawalność marki i podkreślają jej wyjątkowość. Umieszczając logo na przedmiocie, wiążesz z nim swoją markę – zalety i wady personalizowanego gadżetu będą odtąd kojarzyły się odbiorcom z Twoją firmą. Dlatego należy starannie wybierać przedmioty do personalizacji, zwracając również uwagę na jakość nadruków.
5 łatwych w personalizacji akcesoriów do hoteli i restauracji
Zebraliśmy pomysły na personalizację przedmiotów używanych powszechnie w hotelach i restauracjach. Nie koncentrowaliśmy się na pojedynczych gadżetach, lecz na poszczególnych kategoriach:
- notesy kelnerskie, menu, prezentery – trudno wyobrazić sobie, aby szanująca się restauracja nie miała spersonalizowanych kart menu, prezenterów czy notesów kelnerskich,
- uniformy personelu – jedną z najpopularniejszych technik znakowania ubrań jest sitodruk: pozwala tworzyć na tkaninach estetyczne nadruki, które są odporne na blaknięcie i ścieranie pod wpływem prania,
- kosmetyki hotelowe – kosmetyki hotelowe, a także materiały higieniczne czy jednorazowe kapcie wystarczy umieścić w personalizowanych opakowaniach lub wykonać nadruki (nakleić drukowane na folii czy papierze etykiety) bezpośrednio na wybranych przedmiotach,
- zawieszki, etui – zawieszki na drzwi pokoi hotelowych i na butelki można spersonalizować pod kątem świąt, uroczystości, np. przyjęć weselnych, styp, wieczorów panieńskich i kawalerskich,
- nakrycia stołów, ręczniki, pościel – przy użyciu druku można w łatwy i tani sposób spersonalizować serwetki tekstylne i papierowe, obrusy, podkładki pod talerze (trwałe i jednorazowe), a w hotelach także ręczniki, płaszcze kąpielowe czy pościel,
- zastawy – nadruki na naczyniach i sztućcach używanych w gastronomii bardzo skutecznie podkreślają prestiż i ekskluzywny charakter restauracji, kawiarni, baru czy cukierni.
Personalizacja drukiem jest najprostszą i niezwykle skuteczną metodą znakowania przedmiotów. Współczesne technologie pozwalają na wykonanie bardzo krótkich serii w atrakcyjnej cenie. Dzięki temu nawet niewielkie firmy z branży HoReCa mogą sobie pozwolić na pełny pakiet spersonalizowanych gadżetów i dodatków.