Jak tworzyć ciekawe grafiki?
Obraz potrafi przekazać więcej, niż miliony słów – tak przynajmniej się mówi. Jednak źle dobrana bądź nieestetyczna grafika może skutecznie odstraszyć, nawet jeśli treść jest zachęcająca i wartościowa. Dzisiaj obraz może świadczyć o Twoim być albo nie być – zwłaszcza w mediach społecznościowych. Jak tworzyć interesujące grafiki?
Trzymaj się wytycznych
Zanim chociażby zaczniesz myśleć o tym, jakie grafiki do swojego najnowszego posta lub blogowego wpisu wybrać, musisz poznać wymiary, z których możesz korzystać. O co chodzi? Reklamy, posty, karuzele – wszystkie formaty w mediach społecznościowych posiadają konkretne zalecenia dotyczące ilości słów, które będą widoczne dla odbiorcy, a także wymiarów. Wymiary grafik na Facebooku czy Instagramie warto znać nie tylko po to, by były one dobrze widoczne. Musisz wiedzieć także, gdzie umieścić logo marki czy hasło, by nie zostało ono przycięte. Te wytyczne pomogą Ci tworzyć skuteczne grafiki.
Jasny przekaz
Ciekawe grafiki na social media czy blogi zawsze powinny być spójne z treścią. Zależy Ci przecież na tym, by przekaz był jasny i dobrze odebrany przez użytkowników. Obraz ma zwrócić uwagę i przyciągnąć, treść z kolei ma przekonać do wykonania czynności. Spójność to nie tylko kwestia wybrania grafiki, która dobrze oddaje słowa wykorzystane w poście. To także świadome wykorzystywanie identyfikacji wizualnej marki, by umożliwić odbiorcy rozpoznanie contentu płynącego ze znajomego źródła. Pamiętaj, że podczas scrollowania tylko to, co zwraca naszą uwagę, może rzeczywiście zatrzymać palec.
Kolor ma znaczenie
Odpowiednio dobrany kolor jest w stanie oddziaływać na każdego z nas. Dlatego właśnie psychologia kolorów stała się istotna podczas tworzenia grafik umieszczanych na social mediach. Podczas projektowania, miej zatem na uwadze nie tylko jasny przekaz i identyfikację wizualną marki, ale również barwy, które mają przekazać konkretne emocje, na jakich Ci zależy. Pamiętaj jednak, że kolor to nie tylko element oddziałujący na aspekty psychologiczne. To również sposób na wyróżnienie się. Dlatego nie bój się wyrazistych barw i kontrastów, które przyciągają uwagę odbiorców.
Co za dużo, to niezdrowo
Znasz prawo Hicka? Według niego czas, który niezbędny jest do podjęcia decyzji, wzrasta wprost proporcjonalnie do ilości alternatyw. Zatem im więcej produktów na Twojej grafice, tym trudniejsze będzie skupienie się na tym, co jest najistotniejsze – na dokonaniu wyboru. To dotyczy przede wszystkim contentu reklamowego, jednak nie tylko. Prawo Hicka udowadnia, że w każdym z nas tkwi potrzeba prostoty. Przeładowane przestrzenie, ogromna ilość informacji i bodźców – to zapewniają nam już same social media. Dlatego tworząc grafikę, skupiaj się na tym, co jest najistotniejsze. Na przekazie, głównym elemencie, który chcesz podkreślić za pomocą obrazu.
Ciekawe grafiki zawsze tworzone są w zgodzie z potrzebami odbiorców. Jeśli chcesz mieć pewność, że zwrócisz ich uwagę, najpierw zastanów się, czego od Ciebie oczekują. Tą zasadą warto kierować się podczas tworzenia całego contentu marki – nie tylko grafik.