Rejestracja znaku towarowego – wszystko, co musisz wiedzieć

znak towarowy

Rejestracja znaku towarowego to konieczność dla każdej firmy, która chce chronić swój branding. Ochrona znaku towarowego może dotyczyć zarówno słów, jak i grafik czy symboli, a także łączenia tekstu z grafiką. Rejestracji można dokonać już na etapie tworzenia logo czy produktu – dzięki temu unikniemy późniejszych komplikacji i wyeliminujemy ryzyko, w którym inna marka wykorzysta nasz pomysł.

Ochrona znaku towarowego – dlaczego warto?

Rejestracja znaku towarowego to dla Ciebie gwarancja bezpieczeństwa i ochrony prawnej. Dzięki niej zyskujesz wyłączne prawa do korzystania ze znaku towarowego. Żadna inna firma nie może wykorzystać Twojego pomysłu ani w bezpośredni sposób się nim “zainspirować”. Jest to szczególnie istotne w dobie rosnącej popularności mediów społecznościowych. 

Zobacz także: https://lawboxfirm.com/koszt-rejestracji-znaku-towarowego/

Wyobraź sobie scenariusz, w którym inna firma kopiuje koncept Twojego produktu, a następnie sprzedaje go u siebie, jednocześnie reklamując się w social media z wykorzystaniem Twojego brandowego hastagu. Kiepska sytuacja, prawda? Otóż przy zarejestrowanym znaku towarowym pozbycie się nieuczciwej konkurencji będzie dużo łatwiejsze i szybsze. Prawo związane ze znakami towarowymi jest proste i przejrzyste, a zatem bardzo trudno je podważyć – i to nawet najbardziej kreatywnemu konkurentowi. Ochrona wartości intelektualnej w postaci rejestracji  znaku towarowego jest więc wyjątkowo skuteczna. 

Zobacz także: https://lawboxfirm.com/procedura-krajowa/

Warto też wspomnieć, że posiadanie chronionego znaku towarowego zwiększa prestiż Twojej marki. Jeśli z kolei będziesz chciał przekazać prawo do znaku – możesz to zrobić, a nawet je odsprzedać. Innymi słowy, inwestycja w zastrzeżony znak towarowy z pewnością się opłaci. Pójdziemy nawet o krok dalej – warto jej dokonać jak najszybciej, gdyż Twoja konkurencja może spróbować zarejestrować Twój znak towarowy… na siebie. Podobna sytuacja może wystąpić z Twoim zagranicznym dystrybutorem, dlatego jeśli działasz także poza granicami Polski, warto zainteresować się rejestracją znaku towarowego za granicą. 

Źródłohttps://lawboxfirm.com/symbol-tm-sm-a-znaczek-i-czyli-o-symbolach-znakow-towarowych/