Podstawy identyfikacji wizualnej
Projektowanie logo to jedna z najpopularniejszych usług wśród nowych przedsiębiorców. I ciężko się dziwić – w końcu to prawdziwa wizytówka marki, która będzie służyć za jej znak rozpoznawczy. Licząc się z wysokimi kosztami rozpoczęcia biznesu, przedsiębiorcy często na tym poprzestają. Czy jednak słusznie? Niekoniecznie, gdyż czasami dużo lepszym wyborem będzie inna, kompleksowa usługa – pełna identyfikacja wizualna.
Czym jest identyfikacja wizualna?
Identyfikacja wizualna jako usługa obejmuje przygotowanie pełnego wizerunku marki. Obejmuje ona szereg symboli i zachowań, które mają nadać marce jej unikalny, spójny charakter. I to właśnie spójność wizerunku jest tu najważniejsza – a w niektórych branżach może ona oznaczać “być albo nie być” dla młodej marki.
Przy przygotowaniu identyfikacji wizualnej zwraca się uwagę na strategię i charakter marki. Istotna będzie jej historia i misja oraz kluczowe wartości – od tych ustaleń najczęściej zaczynamy planowanie. Następnie przechodzi się przez grupę docelową, jej potrzeby i preferencje oraz omawia przewagę firmy nad konkurencją.
Źródło: https://44branddesign.com/czym-jest-identyfikacja-wizualna/
Co zawiera identyfikacja wizualna?
Elementy identyfikacji wizualnej zależą od potrzeb marki, a ich lista może się różnić w zależności od potrzeb firmy, charakterystyki branży, czy nawet bieżących trendów.
Najczęściej na identyfikację wizualną składają się: logo/logotyp, paleta barw, krój pisma, wygląd budynków i wystrój wnętrz, wygląd produktów i ich opakowań czy wygląd materiałów promocyjnych. Jednak coraz częściej spotyka się także dodatkowe usługi, chociażby w postaci zaprojektowania szablonów do social media czy stopki do maila poczty elektronicznej.
Przeczytaj także: https://44branddesign.com/strategia-marki/
Podstawa brandingu – księga identyfikacji wizualnej
W ramach identyfikacji wizualnej przygotowuje się zbiór zasad, który jest swego rodzaju przewodnikiem po charakterze naszej marki. Funkcjonuje on pod terminami: księga identyfikacji wizualnej, księga tożsamości, czy z języka angielskiego corporate identity manual. Oprócz standardowych części identyfikacji wizualnej, księga może zawierać informacje o ubiorze pracowników, oznakowaniu środków transportu czy wyglądzie gadżetów firmowych dla klientów i nowych pracowników.
Księgi identyfikacji wizualnej nie należy jednak mylić z księgą znaku. Ta druga jest podobnym narzędziem, dotyczy jednak zasad wykorzystania logo, a nie całej identyfikacji.
Więcej informacji: https://44branddesign.com/