Skuteczne kampanie SMS czyli jakie?
Kampanie SMS przynoszą wiele korzyści, za co chwalone są zarówno przez firmy korzystające z tego rodzaju marketingu, jak i klientów, którzy są odbiorcami wiadomości. Jest to zdecydowanie jedna z najłatwiejszych metod pozyskania klientów. Wiadomości SMS są cenione za to, że mają krótki i zwięzły przekaz, w którym zawarte są tylko konieczne i ważne informacje. Ważne jest to, aby zaplanować kampanię SMS i skorzystać z tego, że obecnie ludzie bardzo często używają smartfonów. To właśnie z powodu tego, że na ekranie telefonu wyświetlają się powiadomienia, jest to jedna z najbardziej efektywnych metod prowadzenia marketingu.
Skąd brać numery klientów?
Warto pamiętać o tym, że prowadzenie kampanii SMS jest niemożliwe bez zebrania bazy kontaktów. Numery telefonów klientów, którzy mogą być zainteresowani marką, można pozyskać na wiele sposobów. Należy mieć na uwadze to, że numery telefonów trzeba pozyskać legalną drogą, ponieważ są to dane, które są objęte postanowieniami RODO. Ludzie niechętnie dzielą się swoim numerem telefonu. Jednakże pozyskać je można, prowadząc wszelkiego rodzaju ankiety oraz formularze, w którym klienci wpiszą swój numer telefonu i inne informacje o sobie.
Treść wiadomości- najważniejsza część kampanii
Po zdobyciu interesujących kontaktów można zacząć tworzenie treści, które będą przekazywane klientom w ramach kampanii SMS. Ważne jest to, aby treść wiadomości była skierowana do odbiorcy i dopasowana do niego. Nie warto wysyłać SMS-ów, które mają taką samą treść, ponieważ w obecnych czasach, technologia pozwala na personalizowanie wiadomości, dzięki czemu odbiorca będzie miał wrażenie, że kampania skierowana jest wprost do niego. Klienci cenią sobie to, że marka lub firma traktuje ich wyjątkowo, prowadzi to do tego, że klient zainteresuje się produktami. Dla przedsiębiorstw, które działają na określonym obszarze i nie są firmami ogólnopolskimi, ważne jest to, aby wiadomości były skierowane do osób, które mieszkają w obszarze działania firmy. Dotyczy to szczególnie firm, które zajmują się gastro, czyli restauracje oraz bary.
Kiedy wysyłać wiadomości SMS do klienta?
Ważne jest to, aby SMS-y wysyłać, wtedy gdy klient może spodziewać się reakcji firmy, która chce z nim utrzymać kontakt i sprawić, że będzie się czuł on yjątkowo. Należy więc przyjąć zasadę, aby tego typu wiadomości wysyłać z okazji jego imienin lub urodzin. Równie ważne jest to, aby klient dostawał życzenia i wiadomości w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, czyli w okresie lubianym przez Polaków. Ze względu na to, że jest to wyjątkowy czas, należy klienta potraktować bardzo miło. Klienci są bardzo zadowoleni z tego, że marka lub firma utrzymuje z nimi kontakt nawet w okresie świątecznym. Kampanie SMS to zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów na kontakt z klientem i budowanie relacji. Jednakże należy mieć na uwadze to, że tego typu kampanie mogą okazać się niewystarczające i prowadzić trzeba będzie marketing również innymi dostępnymi kanałami. Ważne jest również to aby nie osaczyć odbiorcy zbyt dużą liczbą wiadomości, ponieważ mogą one wylądować spamie. Powstają coraz bardziej nowatorskie rozwiązania, które dbają o bezpieczeństwo użytkowników i sprawiają, że SMS-y od firm są bardziej transparentne. Jednym ze sposobów jest Mobile Connect, który jest sposobem potwierdzania tożsamości w SMS-ach.