Pozycjonowanie sklepu internetowego – daj się zauważyć, zanim wyprzedzi cię konkurencja
Poszukiwanie rzetelnych informacji na temat tego, jak wypozycjonować sklep internetowy zabiera przedsiębiorcom coraz więcej czasu. Jednocześnie coraz wyraźniejszy staje się trend zakupów online kosztem tych realizowanych stacjonarnie. Twoi konkurenci też mają tego świadomość. O tym, kto przyciągnie większą liczbę klientów, decydować będzie – poza jakością usług i towarów – przemyślane pozycjonowanie sklepu internetowego.
Wysoka pozycja w wyszukiwarce to większa sprzedaż
Rok 2021 upłynął pod znakiem walki o utrzymanie terminowości dostaw. Wieszczono globalny kryzys handlu, gdy tymczasem branża e-commerce odnotowywała rekordowe zyski. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2021” opracowanego przez Gemius Polska – w 2021 r. aż 77 proc. Polaków kupiło coś przynajmniej raz przez internet. Jest to kilkuprocentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
Umiejętne i skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych jest więc teraz ważne jak nigdy wcześniej. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa na przyciągnięcie nowych klientów, zainteresowanie ich ofertą aż wreszcie finalnie – sprzedaż.
Coraz więcej firm ma świadomość tego, jak ważne jest, by znaleźć się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki. Wskaźnik klikalności (CTR) dla trzech pierwszych pozycji w Google wynosi odpowiednio: 30 proc., 15 proc. i 10 proc. Jest to miara trafności i użyteczności treści. Mówi o tym, ile osób na 100 nie tylko kliknęło reklamę, ale przede wszystkim zdecydowało się wyświetlić treści, do których ona odsyła.
Samodzielne pozycjonowanie to prosta droga do znalezienia się poza podium Google
Choć świat online na Google się nie kończy i ma do zaoferowania wiele innych wyszukiwarek, to właśnie Google jest niezmiennie najbardziej popularna. W 2021 r. korzystało z niej aż 95,36 proc. Polaków. Wydawać by się mogło, że tak duże zainteresowanie sprawia jednocześnie, że zasady działania algorytmów Google są wszystkim znane. Nic bardziej mylnego! Algorytmy wyszukiwarki zmieniają się nawet kilkaset razy w ciągu jednego roku.
Jak pozycjonować sklep internetowy, by nie znaleźć się na niskich pozycjach, które wielu klientów ignoruje? Wystarczy powierzyć zadanie z obszaru SEO sklepu internetowego specjalistom. Doradcy Divloy dzięki szytym na miarę rozwiązaniom sprawią, że zwiększy się nie tylko ruch na stronie sklepu, ale wzrośnie także sprzedaż.
Czy opłaca się inwestować w SEO sklepu?
Prowadzisz sklep internetowy? Pozycjonowanie marki warto więc zacząć traktować jako inwestycję, a nie przykry obowiązek. Nie oczekuj jednak, że wyniki pojawią się natychmiast. W przypadku nowo założonych sklepów internetowych oraz tych działających w konkurencyjnej branży – na wyniki będzie trzeba poczekać nawet kilka miesięcy.
SEO dla sklepu internetowego nie jest również inwestycją jednorazową. Ponieważ algorytmy wyszukiwania stale się zmieniają, podobnie jak preferencje klientów – musisz nastawić się na ciągłą walkę o to, by nie spaść z pierwszych pozycji.
Inwestycja w usługę pozycjonowania sklepu online to gwarancja zastosowania odpowiednich technik, które będą dostosowane do firmy, jej wielkości i specyfiki prowadzonej działalności. Mowa tu m.in. o: analizie słów kluczowych, analizie ruchu, czy budowaniu profilu linków.
O tym, jakie rezultaty przyniosą zaplanowane i realizowane każdego dnia zadania związane z pozycjonowaniem sklepów online, przekonasz się, przeglądając raport SEO. Jeśli zostanie dobrze opracowany, dowiesz się jak, zwiększył się ruch na stronie, ile czasu klienci poświęcają na przeglądanie poszczególnych podstron i – co najważniejsze – jak działania SEO przekładają się na zyski firmy.