Skuteczne narzędzia w Performance Marketingu – sprawdź, czy znasz je wszystkie!

marketing

Performance Marketing jest obecnie jedną z najczęściej wybieranych strategii marketingowych stosowanych w celu zwiększenia sprzedaży i generowania leadów. Jeśli chcesz wprowadzić ją w swojej firmie, koniecznie sprawdź, czy używasz do tego odpowiednich narzędzi.

Czym jest Performance Marketing?

Zanim zajmiemy się narzędziami, warto dowiedzieć się, czym tak naprawdę jest Performance Marketing. W PM chodzi oczywiście o działanie – kliknięcie linku, zostawienie danych, dokonanie zakupu, czy też polubienie fanpage’a. Sposobów na określenie pożądanej aktywności jest wiele. A jak skłonić użytkownika do działania? Tu przydadzą Ci się odpowiednie narzędzia.

Google

To gigant, który zapewni Ci wiele możliwości reklamowania się nastawionego na konkretny cel. Możesz skorzystać tu z reklam AdWords, Google Display Network, czy też Google Shopping. Reklamy Google opierają się na cenie za kliknięcie. Pamiętaj jednak, że kliknięcie nie oznacza zakupu. W ten sposób jednak znacznie zwiększasz swoje szanse na sprzedaż.

Facebook/Instagram

Facebook to nadal niezwykle popularna platforma społecznościowa, choć nie da się zaprzeczyć, iż niektóre grupy odbiorców preferują chociażby Instagram. Na szczęście możesz korzystać z nich bez większych problemów. Dzięki doskonałemu targetowaniu szybko uda Ci się znaleźć grupę, do której chcesz kierować przekaz reklamowy. Możesz skierować do nich reklamy, których celem jest polubienie fanpage’a, dokonanie zakupu, zostawienie danych, czy też skontaktowanie się za pomocą Messengera. Te dwie platformy to nadal jeden z najlepszych sposobów na to, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i uzyskać świetny, łatwy do zmierzenia efekt.

Sieci afiliacyjne

Być może to nie przyszło Ci nawet do głowy – przecież wszyscy reklamują się głównie na Facebooku! Ale przecież nie wszyscy Twoi odbiorcy muszą tam być. Niektórzy są jednak w konkretnych miejscach, każdego dnia. Na przykład na ulubionych stronach internetowych, gdzie możesz umieścić swój baner. Marketing afiliacyjny nie przeszedł jeszcze do lamusa – ma się całkiem dobrze.

To tylko 3 narzędzia Performance Marketingu, jednak jest ich dużo więcej. Jeśli ciekawi Cię to zagadnienie, koniecznie zajrzyj na stronę https://adnext.pl/blog/performance-marketing/performance-marketing-narzedzia/.